Monday, May 26, 2008

LIA (Lärande i arbete) ger jobb, Grattis Fekadu!







Hej jag heter Fekadu Efrem jag kommer från eritrea. Jag började mitt jobb som praktikant och sedan så fick jag jobb där som timanställd. Jag trivs väldigt bra där. Mina arbetskamrater är väldigt snälla och trevliga. Vi har en lista med arbetsuppgifter så vi vet vad vi ska göra. Vi som börjar jobba på morgonen hjälper patienterna med att vakna duscha dom och byta kläder och bäddar deras sängar.
Sen så serverar vi frukosten. Vid kl 11 så hämtar vi mat från en resturang till dom. Sen serverar vi maten kl 12. Vissa av dom äter på rummet för dom orkar inte äta i matsalen. Sen diskar vi och plockar undan och städar. Vissa av dom vilar efter maten. Och om det är fint väder så går vi en promenad med dom som vill runt området. Ibland så brukar vi baka kakor och bollar till dom. Jag tycker det är väldigt trevligt att få jobba med så många olika männsikor och prata med dom och så.
Mvh Fekadu Efrem

2 Comments:

Anonymous Anonymous said...

Grattis Fekadu! Jag är glad för dig.Oonagh

3:13 AM  
Blogger Ning said...

Grattis fekadu och lycka till.

Ning

3:32 PM  

Post a Comment

<< Home