Thursday, September 28, 2006

Resultatet på första yttre kvalitetsmätning

Yttre kvalitetsmätningar vid MKFC ht 2006
Vi genomför kontinuerligt mätningar av den yttre och den inre kvalitén. Mätningarna av den yttre kvalitén genomförs två gånger under en normaltermin (en gång för kortare kurser) – den 6:e och den 18:e kursveckan. Utifrån den första mätningen definierar vi vårt förbättringsarbete: de frågor som får sämst resultat arbetar vi särskilt med för att nå en förbättring. Den andra mätningen, vid kursens slut, visar om vårt förbättringsarbete givit resultat.
Här nedan finner du utfallet för hela skolans verksamhet ht 2006 (de kurser som deltagit i mätningen). Poängskalan är 1-4 (1= inte alls nöjd, 2= i låg grad nöjd, 3= ganska nöjd, 4= mycket nöjd). Svaret ”vet ej” finns inte med i resultatet (ex. i fråga fyra för hela skolan redovisas en 99% svarsfrekvens, d.v.s. 1% har svarat ”vet ej”).
Grupperna i kursen Vård och omsorg grund har också deltagit i denne mätning.
Här är gruppernas resutat




Skriftliga kommentarer:
- jag är mycket nöjd har inget mer att tilläga.
- Bra handledning, tillgänglig lärare och lätt att kontakta lärare och snabb svar. Mycket bra.
- Jag är inte nöjd om mig själv föratt jag lämnar ibland mina uppgifter försent
- Inlämningsuppgift:- systemet är inte så bra tycker
- Jag är nöjd med kursen den passa brå till mig.
- Jag är nöjd med kursen, läraren och posetiva stämningen i skolan
- Jag är nöjd med den här kursen och jag vill fortsätta med gymnasium nivo.Jag rekomendera att ni gör bettre och bettre.
- Jag är nojd på allt.
- om ni har tid ringa till elver och fråga vad de tycker.


Jag som handledare är nöjd med resultatet och kommer tillsammans med studenterna att gå igenom hela mätningen så att vi kan förbättra resultatet till nästa gång./Newal

2 Comments:

Blogger NEWAL said...

Ja, jag håller med dig att flera borde får pröva på distansstudier!/Newal

1:20 PM  
Anonymous Anonymous said...

I like to set up a link to you from the Travel Magazine blog. What do you think about that?

10:32 PM  

Post a Comment

<< Home