Wednesday, March 05, 2008

Resultatet på första yttre kvalitetsmätning vt08

Yttre kvalitetsmätningar vid MKFC vt08
Vi genomför kontinuerligt mätningar av den yttre och den inre kvalitén. Mätningarna av den yttre kvalitén genomförs två gånger under en normaltermin (en gång för kortare kurser) – den 8:e och den 18:e kursveckan. Utifrån den första mätningen definierar vi vårt förbättringsarbete: de frågor som får sämst resultat arbetar vi särskilt med för att nå en förbättring. Den andra mätningen, vid kursens slut, visar om vårt förbättringsarbete givit resultat.
Här nedan finner du utfallet för hela skolans verksamhet vt 2008 (de kurser som deltagit i mätningen). Poängskalan är 1-4 (1= inte alls nöjd, 2= i låg grad nöjd, 3= ganska nöjd, 4= mycket nöjd).
Grupperna i Preparandkursen i Vård och omsorg har också deltagit i denne mätning.

Skriftliga kommentarer:
- Jag är nöjd med mina studier.
- jag användar mp3 sällan inte så ofta
Skriftliga kommentarer:
- Jag är mycket nöjd på alla sätt.
- jag är nöjd hittils med kursen.


Grupperna diskuterar resultatet och kommer med förslag till förbättringar./Newal

1 Comments:

Anonymous Anonymous said...

Som gruppen vi måste ta någon ansvarighet också för kursens kvalitetsmätning, och försöka att ta del i diskussionerna mera; och prata om problem man ha så dem kan bli bestämd och inte bara klagade över. Man borde försöka att ta en aktiv roll att förbättra saker.Oonagh Laverty

5:32 AM  

Post a Comment

<< Home