Wednesday, May 02, 2007

Lärande i arbetslivet!















Till ett äldreboende i Märsta åkte jag för att träffa Edna och hennes handledare Sondus Mohammed. Det är Ednas första termin i kursen och hennes första "jobb" i Sverige. Ja, jag säger "jobb" för hon räknades snabbt och från första dagarna till personalgruppen. Nerförsbacken och utanför äldreboendet ropade Edna på mig. Då var hon ute och promenerade i det vackra vädret med ett av boendena som såg väldigt trevlig och snäll ut. Vårblommor hade de plockat på vägen och gjort dem till en fin bukett. "Härligt, skulle passa på och ta en bild". Tänkte jag. Vid dörren hälsade Sondos mig välkommen och pratade så gott om Edna och sade att hon rekommenderade Edna att söka sommarjobb och det gjorde hon det. "Edna har en stor chans att få jobba hos oss bara om hon pratar lite högre" Sade den glada handledaren. OBS! Jag har fått lov att publicera bilderna.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home